Sportvoeding


Ongeacht de sport die u als sporter beoefent is het van groot belang hiernaast goed te eten en te drinken. De juiste voeding bevordert het prestatievermogen, het energieniveau, het herstel en de algehele gezondheid.

De functie van goede voeding bij sport:

  • Voldoende energie/fitheid
  • Moeheid wordt voorkomen
  • Voorkomt overtraining en uitputting
  • Voorkomt uitdroging
  • Voorkomt maag- en darmproblemen tijdens het sporten
  • Optimale spieropbouw
  • Optimaal herstel

gezonde voeding

De hoeveelheid voedingsstoffen die u nodig heeft is afhankelijk van het soort sport dat u beoefend. Krachtsporters hebben bijvoorbeeld een hogere eiwit behoefte in verband met de microrupturen (scheurtjes in de spiercellen), die optreden door de training. De eiwitten dienen voor opbouw en herstel van het weefsel. Duursporters hebben daarentegen meer koolhydraten nodig in verband met de hoge behoefte aan direct beschikbare energie. Uiteraard is dit niet de enige voedingsstof die belangrijk is voor duursporters.

Supplementen

Er zijn veel supplementen op de markt. Voedingssupplementen kunnen noodzakelijk zijn bij een bepaald eet- en beweegpatroon, daarnaast kunnen sommige voedingssupplementen het prestatievermogen, het herstel en het uiteindelijke resultaat positief beïnvloeden. Echter zijn er ook veel supplementen die niet werken of zelfs een negatief effect hebben. Om te bepalen of u supplementen zou moeten gebruiken, welke supplementen en in welke hoeveelheid u deze het best kunt nemen kunt u een voedingsadvies aanvragen.



Contacteer ons

Philippe Saveryslaan 43
, 9140 Temse

info@pgcdezaat.be

03/296.77.19


Volg ons op Facebook